fredag 25 april 2008

Hipp, hipp

Och nu inser jag att jag missat Charlies födelsedag, den var igår! Pga dagens förminskade hjänkapacitet har jag inte mycket att säga om det utan jag snor Anders idé och publicerar mitt första inlägg.

den 24 april 2007

Cahier de vie

Morgondialog:

Mamma: - Var har du din "Cahier de Vie" som ska med till skolan?
Son: - Varför pratar du franska?
M: - Ok, var har du din, ehhh, skrivbok?
S: - Vad är skrivbok? Jag kan inte skriva!
M: - Nej, jag menar din dagbok, där du ritar vad du gjort i helgen.
S: - Ah, mon "Cahier de vie", j'sais pas! Pourquoi ty dit "bok" ce ne pas un "bok".
M: - Nej, men det heter dagbok, som en bok, fast det kan se ut som ett skriv.. ehh.. häfte!
S: - Vad ar en häfte?
M: - Det heter ett häfte, det är en tunn bok, som man skriver i.
S: - Mais, je ne sais pas écrire!!
M: - OK, jag vet, var är den?
S: - Vilken da?

Sonens "Cahier de Vie" är kanske borta men här har ni min!

Välkomna!
Upplagd av Charlie Truck kl. 10:25

(Numera kan sonen läsa och jag använda bokstaven å).

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen Charlie Truck! :-)