tisdag 22 april 2008

Läsning för en tråkig dag

One person in six million will be struck by lightning. Fifteen people in a hundred will experience clinical depression. One woman in sixteen will experience breast cancer. One child in 30,000 will experience a serious limb deformity. One American in five will be a victim of violent crime.

A day in which nothing happens is a miracle, a day in which all of the things that could have gone wrong didn't. The dull day is a triumph of the human spirit, and boredom is a luxury unprecedented in the history of our species.

Ur All Families Are Psychotic av Douglas Coupland

5 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Du, det här är ju ett typexempel på ett inlägg där man verkligen vill skriva en kommentar, men inte riktigt vet vad man ska skriva.

Väl citerat!

Charlie Truck sa...

Jo, man blir ju lite för imponerad av ett snyggt citat, det är därför jag inte skriver någon kommentar till. Fast egentligen finns det ju mycket att säga om vardagstristessens lyxighet.

Anonym sa...

Jag vill skriva det är en suverän inlägg - Att vi överleva från dag till dag med tanken på allt som "borde" (enligt allt statistik) går åt helvete är charmerande - vi i relativa hyfsat situationer glömma detta till vår förfarande - faktiskt :)

Charlie Truck sa...

Jag upptäckte att jag redan skrivit om detta, fast inte lika snyggt! Se här (och beundra att jag nu lärt mig länka i kommentarsfältet!):
Tiden

Anonym sa...

Vackert skrivit Fröken Truck :) Om man få säga så, men det vet du - also, you link beautifully :)