onsdag 16 april 2008

Fler ungdomsförälskelser

Jag har städat bland CD-skivorna idag och det är ju en värre trip down memory lane än fotoalbumen! Har precis laddat ner hela Jesus Christ Superstar till min ipod, jag såg den 1978 i London och det är nog fortfarande min bästa konsertupplevelse alla kategorier. Och eftersom det går en 70-talsvind över mitt hörn av bloggosfären så bjuder jag här på ett bidrag. Jag har aldrig sett filmversionen och på min skiva spelar givetvis Murray Head Judas, här är det Carl Anderson, inte illa det heller. Och som uppföljning på temat filmkostymörer sa har de här härliga Hippie-pyamasar och kaftaner.

Det går att se i prinicp hela filmen i olika klipp på Youtube.



Visst är det bra, Andrew Lloyd Webber kunde det där med melodramatiska musicals!

Inga kommentarer: