onsdag 30 april 2008

Sista april

Inser plötsligt att de redan klarat av champagnefrukost, forsränning, sillunch, mösspåtagning och nu hunnit till champagnegaloppen (som kommer före gasquen och sexan).

Antingen snöar det eller är 25 grader varmt och sol i Uppsala idag, det finns bara två väder för denna dag.

Och jag tänker inte dela med mig av några minnen från min glada studenttid som plötsligt känns väldigt avlägsen (vilket ju eventuellt kan bero på att den faktiskt börjar bli väldigt avlägsen).

p.s. och glöm inte att det heter Sista april, inte Valborg.

3 kommentarer:

Ola J Hedin sa...

På Cité U i Paris 14:e pågår de sista frenetiska förberedelserna inför valborgsfirandet. Kören är på intågande, korvgrytorna står redo, flaggan är i topp, kasen är byggd och den högtidstalande Herr Ambassadören lurar i faggorna. Jag ser fram emot att kommendera "mössa på!" om några minuter!

PS. Siste april eller Valborg? HM Konungens födelsedag!

Charlie Truck sa...

Jag hoppas ni hade trevligt!
(I Uppsala heter det definitvt sista april)

Ola J Hedin sa...

Tackar, det hade vi. Det hölls en tyst minut för den mördade svenska kvinnan, följt av högtidstal till våren och livt, därefter sjöngs det precis som det ska göras. När brasan tändes lyckades nån ringa brandkåren också, vilket publiken verkade finna rätt underhållande...