måndag 7 april 2008

Stereotyper (2)

Perrongen i morse: två familjer med en barnvagn stor som en tanks samt en sittvagn med ett barn som måste vara minst 4 år i. Northface fleecetröjor, bekväma gympaskor, jeans, oklippta frisyrer, ryggsäckar samt beviset framför andra: barn i termobrallor och vinterstövlar (se nedan). Jag var ju tvungen att ställa mig tätt intill men tji fick jag; de var inte svenskar de var danskar!

Tyvärr kunde jag inte tjyvlyssna för att få veta vad de gjorde i min förort, tåget kom, jag klämde mig på och de stod kvar på perrongen med all sin utrustning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag gör precis samma sak när jag ser blonda familjer i fotriktiga skor och skaljackor. Försöker tjuvlyssna, alltså. Tänk vad nyfiken man är!

Charlie Truck sa...

Man har ju en svenskradar som brukar vara tillförlitlig. De här danskarna såg väladigt svenska ut.

Anonym sa...

Ännu klurigare blir det med holländare. De inte bara ser svenska ut - de låter svenska också. På håll.