måndag 28 april 2008

Inte illa!

Titta här!
Charlie's View är veckans blogg på bloggtidningen.

Och eftersom jag känner mina Pappenheimare och är rädd att ni inte orkar klicka på länken (nej nu ljög jag men jag vill ju inte att någon ska missa min aldra första recension, speciellt inte när den är så här rosig!) så citerar jag nedan:

Charlie’s View är veckans blog och görs av Charlie Truck. Charlie Truck heter egentligen Karin och bor i Farnkrike.

Det är inte så länge sedan jag blev tipsad om Charlie’s View, i ett mail: ”Det här tror jag du skulle gilla…”. Det gör jag och nu är alltså Charlies View, veckans blog här på Bloggtidningen.

Det är omöjligt att bestämma om Charlie’s View är en personlig blog, litterärt magasin, kultur-, video- humor- eller nyhetsblog. Den fungerar i alla perspektiv och blir av någon anledning inte spretig eller svår att hänga med i. Bilden är ett exempel på vad man kan hitta hos Charlie Truck.

Charlie lever i ett annat land än det hon är född i och det lyser igenom. Det färgar perspektivet på ett väldigt spännande sätt och gör att i alla fall att jag återvänder gång på gång för att få veta vad som händer härnäst.

Vi passar på att gratulera på födelsedagen. Charlie Truck fyllde ett år häromdagen.

Vi tackar, bockar och hälsar eventuella nytillkomna läsare välkomna!

p.s. Så här fint skriver ingen ens om den famösa dagboken.

p.p.s. Om jag anstränger mig tror jag att jag kan få in något om den däringa dagboken i princip varje inlägg. Bra idé...eller kanske inte ändå.

4 kommentarer:

Jorun sa...

Grattis! Du är värd en större publik - fast jag vet förstås inte hur många tusen som läser här utan att säga ett pip i kommentarerna.

Charlie Truck sa...

Den tysta majoriteten? Så många tusen är det knappast, så fler är alltid välkomna!

Antecknat sa...

Hej! Jag är en av dom som hittade hit via Bloggtidningen och gillar det du skriver skarpt! så den åker rakt in i RSS-läsaren...

Vore kul om du ville vara med och bidra med dina sexordsmemoarer också (till samlingsbloggen jag startade för några veckor sedan)!

varma hälsningar Jenny

Charlie Truck sa...

Hej Jenny,
Tack och välkommen! Ska kolla in din blogg.