torsdag 8 januari 2009

Rewards

Jag var just och hämtade dottern hos en klasskompis tvärs över gatan. I ett litet arbetsrum glimmade det till, där stod sju stora guldstatyer på rad. Först trodde jag att någon hade varit stjärna i skolbasketlaget men det var sju Emmy-statyetter. Mannen i huset visade sig vara producent och huvudförfattare till "The Daily Show", ett av de smartare och roligare programmen på TV.

Jag blev lite avis, tänk att få en statyett och applåder när man jobbat bra. Som man sedan kan ställa på rad i arbetsrummet, sådär lite i skymundan. Så, vad har jag bäst förutsättningar för - ett Nobelpris eller en Oscar? Det enda jag har nu är några simborgarmärken och de syns inte så bra.

Uppdatering: Tänk att jag lyckades få in samtalet på märkessköldar igen, visst har vi pratat om det förut? Karin papekar att jag glömt snöstjärnorna och hon har utmärkta förslag på hur man skaffar nya vänner som tycker att man är lite lagom kocko (hur ska det ordet stavas egentligen?), eller quaint som de säger här. Men det gäller att verka quaint, inte weird, då har man gått över gränsen och inga nya vänskapsband kan knytas.

OK, nu har jag 2 ideer för att hitta nya vänner: linedancing och märkesskölden, kanske även ska ta upp sporten gång igen. Fler förslag?

Uppdatering 2: Jag tror jag menade quirky, inte quaint. Quaint är väl mer som en gammal lustig byrå eller något.

3 kommentarer:

Karin S sa...

Vad hände med snöstjärnorna?
Klart du ska ha en märkessköld på jobbet! Det kan bli kul. Majblommor passar också fint.

Yours,

Kontorsfixarna

Charlie Truck sa...

Det har du rätt i, och gångmärkena! Vi hade gångtävling varje vår i skolan, man tog märken precis som vid simmning. Alltid en fot i marken!(Ja sa ju att jag var född på artonhundratalet).

Karin S sa...

Det kommer bli great!