söndag 13 januari 2008

Hjärtat


Hon kan äta med både kniv och gaffel, så det så.
Hon kan dansa.
Hon kan skratta så att hon kiknar för att hennes bror gör en ful grimas.
Hon kan gråta så att det hörs till månen och tillbaka för att hennes bror gör en ful grimas.
Hon kan prata snabbare än Annica Lanz, på franska, i sin låtsastelefon med sin vän Politesse P. som är "en pojke som kan förvandla sig till flicka".
Hon kan prata svenska "när hon vill".
Hon kan hoppa ner från rutschkanan.
Hon kan tappa bort ett hårspänne på 0,03 sekunder.
Hon kan cykla men vill gärna att man skjuter på.
Hon gillar tandborstar som blinkar.
Hon gillar klubbor också, fast de alltid fastnar i håret.
Hennes mjukisdjur är ofta sjuka och behöver bäddas ner.
Hon har lite svårt att somna.
Hon är aldrig kissnödig.
Hon kan kramas och pussas bäst i världen.
Hon luktar godast också.
Hon äger mitt hjärta.
Hon fyller fyra år idag.

4 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Roligt sammanträffande. Jag skickar grabben på språkresa till Paris när han börjar bli giftasmogen.
Ska vi säga så?

Charlie Truck sa...

Det blir bra!
Jo, det var kul för jag skrev mitt inlägg innan jag såg ditt. Visst är det något speciellt med de smås födelsedagar?

Anders Sparring sa...

Absolut. Och just 4 är extra speciellt, eftersom det är första gången de riktigt förstår hela vidden av att fylla år.

Charlie Truck sa...

Jo och så tar man sig tid att tänka tillbaka på den där dagen för fyra år sedan och undret som då skedde!