fredag 19 december 2008

Nedräkning

Jag skulle önska att allt var lika fridfullt som det ser ut på bilden nedan. Men i vanlig ordning och förmodligen i gott sällskap är jag just så stressad som man slentrianmässigt brukar gnälla om den här tiden på året. Fyra kvartssamtal, tre tandläkarbesök, två skolfester (inklusive medtagen skaffning) och en jobbjulfest under de senaste två veckorna har sugit musten ur mig och satt käppar i julhjulet.

Det betyder att jag är sen och försen med allt det jag hade tänkt fixa och förbereda. Hemmavid får de alla julklappar från Adlibris (beställer man senast imorgon ska paketet hinna fram innan julottan) och julkorten får bli emails i år igen. Vi har inte ens lyckats packa undan alla kartongerna än utan ett par retfulla står kvar i varje rum. Så nu är planen för helgen: packa undan det sista, storstäda, köpa ett kinesiskt skåp som vi sett ut till julklapp till oss själva, köpa någon liten extra julklapp till maken, köpa en, max två julklappar var till barnen, köpa mat. Måndag och tisdag jobbar jag hemifrån med jullovsledig son, då hinner vi nog baka lite och ta fram krubban och julbonaden. Och i år är vi lediga den 24:e det har jag inte varit på flera år.

Ska jag vara ärlig känns det rätt skönt att det bara är vi fyra på julen och att vi inte är tvungna att åka någonstans/göra någonting som vi inte vill. Det ska nog bli en Stilla Natt i år också.

Inga kommentarer: