lördag 6 december 2008

Den första snön


Klockan är snart 22, jag sitter i vår röda soffa och ser slutet på en riktigt smörig feelgoodfilm. Utanför fönstret singlar den första snön. Det snöar! Tvärs över gatan ser jag tre julgranar hos olika grannar. Vi har också köpt en stor, vacker, kanadensisk gran idag som vi klädde ikväll. Jag får göra lite våld på mig sjäv för att pynta granen så här tidigt men i Frankrike tar man in granen till St Nicolas (dvs idag) och här verkar de flesta göra detsamma. Och när det kommer till kritan är det rätt mysigt att ha den där bredvid matbordet hela december. Vintervardagsfrukost med julgransdoft är bra för själen!

Nu ska jag gå upp på taket och titta på New York i snö. Sedan blir det SNL från 30 Rock där den här modesta granen finns.

Its coming on christmas
Theyre cutting down trees
Theyre putting up reindeer
And singing songs of joy and peace.


Inga kommentarer: