söndag 1 maj 2011

Den här vinner

Möjligen ångrar jag mig i juni och vill rösta på I denna ljuva somartid men just nu vinner den här hands down tävligen: Sånger vi utlandssvenskar inte kan låta bli att googla på youtube när resten av huset som inte fattar någonting sover.



Är man från Uppsala så är man och har man en morbror som hela ens barndom sjöng i OD så har man. Då blir man en sådan tonåring som sover i sovsäck i kön utanför universitetshuset för att få biljetter till Capricen.

Jag tar det igen, det enda jag har sovit i sovsäck för att kunna köpa är ODs capricebiljetter. Farbröder som skojar till det och sjunger stämsång, what's not to like när man är 16? Det om något måste kvalificeras som nerdprom*. Vi byggde ett helt vindskydd i kön (vi var scouter också som grädde på moset) och släpade dit ett bilbatteri och en bärbar TV. Sedan låg vi i sovsäckar, tio stycken liksom på varandra i en stor hög och tittade på Nöjesmassakern eller om det var Jacobs stege.

Tror ni vi snart kan släppa naturen och årstiderna och börja blogga om något annat? Varje år samma sak, jag som just deklarerade att jag inte gillade nostalgi, hmm.

*Vita husets korrespondentmiddag, som hölls igår kalls tydligen internt, och inte så internt på twitter, för nerdprom. 

Inga kommentarer: