onsdag 25 april 2007

Rättelse!

Kvantfysik ska det förstas vara, inte ICA-fysik!!! Jag hoppas alla inser att denna felskrivning bara var en illustration av nödvändigheten för mig att skriva denna blogg. Mitt stackars modersmal blir mer och mer deformerat, undanskuffat och degraderat. Jag har dagligen tre olika sprak i hjärnan och pa tungan och det blir de mest märkliga resultat ibland.

Men efter tre försök fick jag till länken iallafall. Nu maste jag bara fixa lilla och stora a (dvs a med ring pa). Den där ctr+0229 grejen far jag inte att funka. Annars kan jag ju inte citera Fröding och sa kan vi ju inte ha det :

gra,
sta
gra,
sta
gra-a-a-a.
Sa är grabergs graa sang
la-a-a-a-a-a-ang.

Det blir liksom inte samma sak....

Jag far väl fraga storebror, det brukar hjälpa.

2 kommentarer:

mimie sa...

Vet vad du menar, det där med språkförbistring när man har flera språk i huvudet. Angående bokstaven Å, om du installerar svenskt tangentbord på din dator kan du lätt byta mellan franskt och svenskt tangentbord och har alla tecken. Funkar för mig iaf (svenskt och tyskt) KRAM från Wien, hälsa lovely Paris från mig :)

Charlie Truck sa...

Tack, ska testa det. Har tänk göra det länge men det verkade sa jobbigt att byta mellan versionerna, du vet Q och A ligger pa varandras platser etc.

Tack för kommentaren förresten, det var min första kommentar pa denna helt färska blogg som jag trodde var helt hemlig. Hur hittade du hit?