"Fransmännen är betydligt bättre på att följa hastighetsgränserna och på att använda bilbälte, än vad svenskarna är. Framgångarna inom trafiksäkerheten i Frankrike är helt och hållet förre presidenten Jacques Chiracs förtjänst", menar Vägverkets trafiksäkerhetsdirektör Claes Tingvall. Läs mer i DN här.
Men vad gäller cykelhjälmar är vi säket fortfarande världsbäst, eller?
Ett praktiskt råd i värmen
-
Att man inte ska öppna fönstren när det är mycket varmt ute har väl de
allra flesta hört numera. Även i Sverige där företeelsen att det är varmare
ute än m...
1 dag sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar